လာလည္တဲ႕သူငယ္ခ်င္းအားလုံးမဂၤလာအေပါင္းနဲ႕ျပည့္စုံႏိုင္ပါေစ

Monday, July 23, 2012

What is Buddhism ?ဗုဒၶဘာသာဆုိသည္မွာ ဘာလဲ၊

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမူ  ၅  ရပ္
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု ကဆုန္လၿပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ဘီစီ ( ၅၈၈ ) က ဒီကမၻာႀကီးမွာ   ဗုဒၶရတနာ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ခဲ့ပါ သည္။
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု  ၀ါဆိုလၿပည့္ စေနေန႔ ဘီစီ ( ၅၈၈ ) မွာ  ဓမၼ ရတနာ စတင္ခဲ့ပါသည္။
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု  ၀ါဆိုလၿပည့္ေက်ာ္ ၂ ရက္  တနလၤာေန႔  ဘီစီ ( ၅၈၈ ) မွာ သံဃရတနာ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ပါ သည္။
ၿမတ္ဗုဒၶ ဟာ ဘုရားအၿဖစ္ နဲ႔  ၄၅ နွစ္ေနၿပီး ၊  မဟာသကၠရာဇ္  ၁၄၈ ခု ကဆုန္လၿပည့္ အဂၤါေန႔ ဘီစီ (  ၅၄၃ ) ခု မွာ  ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူပါ သည္။
ဗုဒၶအၿဖစ္နွင့္  ၄၅ နွစ္ အတြင္းတြင္   တာ၀န္ႀကီး ၂ ရပ္ ကုိ  တစ္ေန႔လွ်င္  ၂၂ နာရီ ၂၀ မိနစ္ ခန္႔မွ်  ေန႔မအား ၊ ညမနား  လူသားသတၱ၀ါတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကုိး ၍  ထမ္းေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ထုိတာ၀န္ႀကီး ၂ ရပ္မွာ
၁။     ဓမၼကို  ေဟာေၿပာၿခင္း ၊ ေၿဖဆိုၿခင္း
၂။     သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း ကို ထူေထာင္ၿခင္း တုိ႔ၿဖစ္ပါသည္။
ထိုၿမတ္ဗုဒၶ ေဟာေၿပာၿပသည့္ ဓမၼအတိိုင္း  လက္ေတြ႕လိုက္နာ က်င့္သံုးသူမ်ားကို  ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟုေခၚဆိုပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦး ၿဖစ္ရန္အတြက္ က်ယ္ၿပန္႕ေသာ ဥပေဒမ်ား မရွိပါ။
ဘုရားကို ကုိးကြယ္ရာဟူႈ၍  ဆည္းကပ္ၿခင္း ၊
တရားကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ၿခင္း၊
သံဃာကို ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ၿခင္း   ဆိုေသာ  သရဏဂံုသံုးပါး ကို လက္ခံလိုက္သည္နွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အၿဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိ ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးအတြက္ လိုက္နာရမည့္  စည္းကမ္း 5 မ်ိဳး ရွိပါသည္။၄င္းတို႔မွာ -
၁။     သက္ရွိလူသား တိရစၦာန္တို႕၏အသက္ ကိုသတ္ၿခင္းမွ ေရွာင္ႀကဥ္ရၿခင္း၊
၂။     သူတစ္ပါး ပစၥည္းကို ခိုးယူ လုယက္ၿခင္းမွ ေရွာင္ႀကဥ္ ရၿခင္း ၊
၃။     ကာမဂုဏ္  ေဖာက္ၿပန္မႈ ၊ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ၿပန္ မႈမွ  ေရွာင္ႀကဥ္ရၿခင္း
၄။     မဟုတ္မမွန္  ေၿပာဆိုၿခင္း မွေရွာင္ႀကဥ္ရၿခင္း ၊
၅။     မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲၿခင္း ၊ ေရာင္း၀ယ္ၿခင္း မွ ေရွာင္ႀကဥ္ရၿခင္း   တို႔ၿဖစ္ပါသည္။

ၿမတ္ဗုဒၶ ခ်မွတ္ေပးသည့္ ဤ စည္းကမ္း ငါးခ်က္ကိုႀကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္ ၊ ၿမတ္ဗုဒၶသည္ လူသားတို႔၏အသက္ အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာ  လံုၿခံဳေရး ၊ 
အိမ္ေထာင္ေရးသာယာေစေရး၊
ကမၻာေလာကႀကီးတြင္ သစၥာတရားထြန္းကားေစေရး ၊
လူသားတို႔၏ဥာဏ္ရည္အဆင့္အတန္း မီေရး  စေသာ အေရးတို႔ကို ေမွ်ာ္ေတြးကာ  အထက္ပါစညး္ကမ္း ငါးခ်က္ကုိ ခ်မွတ္ခဲ့ေႀကာင္း ေတြ႕နိုင္ပါသည္။
လူသားတို႔သည္  အေပ်ာ္ႀကဴးၿခင္း ၊  အလိုရမက္ ႀကီးၿခင္း၊ ေႀကာက္စိတ္မ်ားၿခင္း ၊ တို႔ေႀကာင့္မိမိတို႔၏ဘ၀အတြက္အားကိုးရာ မ်ားကို စိတ္ကူးပံုေဖာ္ကာ  ယံုႀကည္ကိုးကြယ္တတ္ႀကပါသည္။ စိတၱဇ အေတြးမ်ားကို စိတ္ကူးပံုေဖာ္ကာ ကိုးကြယ္ လက္ခံေနသည္ကို  ၿမတ္ဗုဒၶ  မနွစ္သက္ခဲ့ပါ။
ထို႔ေႀကာင့္ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္မွန္ပါက  အထင္စြဲအာရံု ၊  ကိုးကြယ္မႈမ်ိဳးစံုကို  စြန္႔လႊတ္ရမည္ၿဖစ္ပါသည္။
အေတြးစြဲ အလီလီ ယံုႀကည္မႈအရပ္ရပ္ကို လည္းပယ္စြန္႔ ႀကရပါမည္။
သို႔ၿဖစ္၍ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္စစ္စစ္ ၿဖစ္ေရးအတြက္  ဥပေဒသမူႀကီး 5 ရပ္ကို  စံၿပဳ သတ္မွတ္ထားခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေႀကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွန္ပါက-
၁။     ယံုႀကည္မႈသဒၵါတရား ရွိရပါမည္။
၂။     ေစာင့္ထိန္းမႈသီလ ရွိရပါမည္။
၃။     ေကာတုဟလ မဂၤလာကို မယံုႀကည္ရပါ။
၄။     ကံတရားကို ယံုႀကည္သူၿဖစ္ရပါမည္။
၅။     သာသနာေတာ္ ၿပင္ပ၌  ကိုးကြယ္မႈကို မရွာမွီးရ ။

၁။     ယံုႀကည္မႈသဒၵါတရား ရွိရမည္ဆိုသည္မွာအဘယ္နည္း
ဘုရား ၊တရား၊ သံဃာ ရတနာ သံုးပါးတို႔၌  ဘုရားစစ္ ဘုရားမွန္ ၊ တရားစစ္ တရားမွန္၊  သံဃာစစ္ သံဃာမွန္ ၿဖစ္ေႀကာင္း ယံုႀကည္လက္ခံေသာ စိတ္ရွိရမည္ဟုဆိုလိုသည္။


၂။     ေစာင့္ထိန္းမႈသီလ  ရွိရမည္ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း
၀ါရိတၱ သီလဟုေခၚေသာ  -ငါးပါး - ရွစ္ပါး သီလနွင့္
စာရိတၱသီလ ဟုေခၚေသာ လင္က်င့္၀တ္၊ မယားက်င့္၀တ္၊ ဆရာ့က်င့္၀တ္၊ တပည့္က်င့္၀တ္၊ မိဘက်င့္၀တ္ ၊ သားသမီးက်င့္၀တ္ ၊ အထက္လူႀကီးက်င့္၀တ္၊ ေအာက္လက္ငယ္သားက်င့္၀တ္ စေသာ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ေသာက်င့္၀တ္သီလမ်ား နွင့္ ၿပည့္စံုရမည္ဟုဆိုလိုပါသည္။
ဤဥပေဒသ တြင္ ၿမတ္ဗုဒၶသည္ လူသားတို႔အား  -မလုပ္ဘဲေနရမည္ကုိ မလုပ္ဘဲေနရဲေသာသတၱိ၊
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို  လုပ္ရဲေသာသတၱိ မ်ား စိတ္မွာေမြးၿမဴနိုင္ရန္ မီးေမာင္းထိုးၿပသြားခဲ့ပါသည္။

၃။     ေကာတုဟလ မဂၤလာ ကို မယံုႀကည္ရဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း
အခိ်ဳ႕ေသာလူမ်ားသည္   -အိမ္ေၿမာင္စုတ္ထိုးလွ်င္ေကာင္းသည္ ၊  က်ီးကန္းလာနားရင္နိမိတ္မေကာင္းဘူး ၊ စေသာ ေကာတုဟလမဂၤလာကိုယံုႀကည္ လက္ခံတတ္ႀကပါသည္၊      
ၿမတ္ဗုဒၶက  - ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွန္ပါက  ရက္ရာဇာ ၊ၿပႆဒါး ၊ က်ီးကန္းလာနားၿခင္း၊ အိမ္ေၿမာင္စုတ္ထိုးၿခင္း ၊ ေနႀကတ္ၿခင္း ၊ လႀကတ္ၿခင္း စသည္တို႔ေႀကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳး ရွိသည္ဆိုၿခင္းအား၊ လက္မခံရန္ ဥပေဒသ နံပါတ္ 3 တြင္ ခ်မွတ္ေတာ္မူထားပါသည္၊
ေကာင္းက်ိုဳးလိုလားသူ သည္ ေကာင္းေသာလုပ္ရပ္  ကိုလုပ္ရမည္၊
မေကာင္းက်ိဳးမခံစားလိုသူမ်ားအေနနွင့္  မေကာင္းေသာအၿပဳအမူ  အေၿပာအဆို အေတြးအႀကံမ်ားကို မၿပဳလုပ္မိဖို႔လိုပါသည္။
မိမိ၏ အေတြးအႀကံမ်ားက မေကာင္းေသာဘက္တြင္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနေသာ္လည္း   တန္ၿပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေကာင္းက်ိဳးကိုေမွ်ာ္လင့္ေနၿခင္းသည္ ကား ၊  ေကာင္းကင္က ေရစီး၊ေၿမႀကီးကလသာ မည့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ေနသူ နွင့္တူေနပါမည္။

၄။     ကံတရားကိုယံုႀကည္သူၿဖစ္ရမည္ ဆိုသည္မွာအဘယ္နည္း
ဗုဒၶ၏ေဒသနာေတာ္တြင္  - အႀကင္မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳး၏။   ထိုအပင္ကိုသာလွ်င္ ရိတ္သိမ္းရ၏ဆိုသည့္အတိုင္း   ေကာင္းကံလုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးကိုခံစားရမည္၊
မေကာင္းကံ လုပ္လွ်င္   မေကာင္းက်ိဳးကို ခံစားရမည္ဆိုေသာ သေဘာတရားကို ယံုႀကည္လက္ခံရမည္ဟုဆိုလိုပါသည္။

ကံတရားအေႀကာင္းကို အနည္းငယ္ထပ္ေၿပာရလွ်င္-
သစ္ပင္တစ္ပင္ကိုနမူနာႀကည့္ပါ။
ထိုသစ္ပင္ ရွင္သန္ႀကီးထြားေစရန္
၁။     လံုေလာက္ေသာေနေရာင္ၿခည္
၂။     လံုေလာက္ေသာေရဓာတ္
၃။     ႀကီးထြားသီးပြင့္ရမည့္အခ်ိန္အခါ
ထိုအေႀကာင္းတရား  ၃ မ်ိဳး ေပါင္းဆံုမွသာလွ်င္ ၊သစ္ပင္သည္  ရွင္သန္ ႀကီးထြား ပြင့္သီးမည္ၿဖစ္ပါသည္။၄င္းကို  ဗီဇ နိယာမဟုေခၚပါသည္။
ဤဗီဇနိယာမ ကဲ့သို႔ပင္ - မိမိတို႔ၿပဳလုပ္လိုက္ေသာေကာင္းကံ ၊ ဆိုးကံ မ်ားသည္ ၿပဳလုပ္လိုက္ၿပီးသည္နွင့္တၿပိဳင္နက္  မိမိတို႔၏ခႏၶာကိုယ္တြင္  သတၱိမ်ားကို ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားႀကပါသည္။ မိမိတို႔ခႏၶာကိုယ္မွာရွိေသာ ထိုသတၱိ မ်ားသည္   ေစတနာသမဂၤ ီတာ၊ ကမၼ သမဂၤ ီတာ၊  ဥပဌာနသမဂၤ ီတာ၊   ၀ိပါကသမဂၤ ီတာ၊ ဆိုေသာ အေႀကာင္းတရား ၄ မ်ိဳးေပါင္းစံုေသာအခ်ိန္တြင္ တန္ၿပန္သက္ေရာက္မႈအၿဖစ္၊ ဧကန္အက်ိဳးေပးမည္ၿဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေႀကာင့္ ၿမတ္ဗုဒၶက ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွန္လွ်င္  ဤ ကမၼနိယာမ၏ သေဘာတရားကို ယံုႀကည္လက္ခံသူ ၿဖစ္ရမည္ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

 ၅။    သာသနာေတာ္ ၿပင္ပ၌  ကုိးကြယ္မႈကို မရွာမွီး ရဆိုသည္မွာအဘယ္နည္း
လူအမ်ားသည္ အေပ်ာ္ႀကဴးၿခင္း ၊  အလိုႀကီးၿခင္း ၊ ေႀကာက္စိတ္မ်ား ၿခင္း၊  စိုးရိမ္စိ္တ္မ်ားၿခင္းတို႔ေႀကာင့္  သာသနာေတာ္၏ၿပင္ပၿဖစ္ေသာ  နတ္ကိုးကြယ္ၿခင္း ၊  ဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္  ကိုးကြယ္ၿခင္း ၊  အင္းအိုင္လက္ဖြဲ႕ ေဗဒင္  မႏၱာန္ ကုိ အားထားယံုႀကည္ၿခင္း  စေသာ သာသနာေတာ္ ၿပင္ပ ကိုးကြယ္ရာမ်ားကို  ရွာမွီးကိုးကြယ္ေနႀကပါသည္။
ၿမန္မာၿပည္တြင္ေခတ္စားေနေသာ အတြင္း ၃၇ မင္း ၊ အၿပင္ ၃၇ မင္း၊ သူရႆတီ မယ္ေတာ္စေသာ နတ္တို႔၏သမိုင္းေႀကာင္း ကိုၿပန္ႀကည့္ပါက ၊  ၿမန္မာၿပည္ၿဖစ္နတ္မ်ား ၊ အစိမ္းေသ နတ္မ်ား ၿဖစ္သည္ကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါသည္။
ၿဗဟၼဏတို႔စိတ္ကူးပံုေဖာ္ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ  တကယ္မရွိသည့္ သူရႆတီ နတ္သမီး ကို ပိဋကတ္ သံုးပံုေစာင့္ နတ္သမီးအၿဖစ္  ယံုႀကည္ကိုးကြယ္ေနႀကၿခင္းသည္ ၊ ပိဋကတ္သံုးပံုကို လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္ခဲ့ႀကေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို  ေစာ္ကားၿခင္းၿဖစ္သကဲ့သို႔  မိမိ၏ ဦးေနွာက္နွင့္ နွလံုးသားကို  အသိအမွတ္မၿပဳရာေရာက္ပါသည္။
မနုႆေဗဒပညာရွင္တစ္ဦး၏အဆိုအမိန္႔တစ္ခုကို ဤေနရာတြင္ တင္ၿပရလွ်င္၊ - ထာ၀ရ ဘုရားက လူတို႔ကိုဖန္ဆင္းထားၿခင္း မဟုတ္၊ လူတို႔ကသာ ထာ၀ရဘုရားကို ဖန္ဆင္းထားၿခင္း  ၿဖစ္သည္ဟုဆိုပါသည္။
 ဤကဲ့သို႔ပင္ -  နတ္တို႔က လူတို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ထားၿခင္း မဟုတ္ ၊ လူတို႔ကသာ နတ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ထားၿခင္း ၿဖစ္သည္ဟု ဆိုနုိင္ပါသည္။
ထို႕ေႀကာင့္ ၿမတ္ဗုဒၶက   ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွန္လွ်င္ ၊သာသနာပ ကိုးကြယ္မႈကို  မရွာရဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္စစ္စစ္ ၿဖစ္ဖို႔ရန္အတြက္ - 
ယံုႀကည္မႈသဒၵါတရားရွိရမည္၊
ေစာင့္ထိန္းမႈသီလရွိရမည္၊
ေကာတုဟလ မဂၤလာကိုမယံုႀကည္ရ၊
ကံတရားကိုယံုႀကည္သူၿဖစ္ရမည္၊
သာသနာေတာ္ၿပင္ပ ကိုးကြယ္မႈမရွာရ၊
ဆိုေသာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမူ ၅ ခ်က္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္၍ ၊  ဗုဒၶ၀ါဒသေဘာတရားၿဖစ္ေသာ ဆင္းရဲၿခင္းမွ ခ်မ္းသာၿခင္းသို႕၊  မေကာင္းမႈမွ ေကာင္းမႈသို႔ ၊ အေမွာင္မွ အလင္းသို႔ ၊ မသိမႈမွ သိမႈသို႔ ၊ ဒုကၡအတြင္းမွ ဒုကၡလြတ္ေၿမာက္ရာသို႔ေရာက္ေအာင္  ၊ အသိ  အက်င့္   ဘက္စံုၿမွင့္၍ ၊ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ၿဖစ္ေအာင္  သင္တုိ႔ ငါတို႔ ႀကိဳးစားးႀကပါစို႔။

Theravada Buddhist Foundation  ( ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမူ ၅ရပ္ ) by  Ashin  Tikkkhanyanalinkara
၁၅.၈.၂၀၀၆ ခုနွစ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕  Intenisty  Speaking  Center  မွာ ဘာသာႀကီး မ်ားဆိုင္ရာ နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲေလးက်င္းပ ခဲ့ပါသည္။ထိုနွီးေနွာဖလွယ္ပြဲ တြင္ Ashin  Tikkkhanyanalinkara
ဖတ္ႀကားတင္သြင္းခဲ့ေသာ စာတမ္းေလးကို  မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါသည္။အေၿပာနွင့္ေရးသားထားသည္ကို စာကဲ့သိုၿပင္ဆင္သည္မွအပ မူရင္း အတိုင္းတင္ၿပေပးလိုက္ပါသည္။

Sunday, July 22, 2012

ဘယ္သူ႔မွာတာ၀န္ရွိလဲ

စာဖတ္သူညီအကိုေမာင္နွမမ်ား ဒီပုံျပင္ေလးကို ၾကားဖူးေကာင္း ၾကားဖူးပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ မၾကားဖူးတဲ့ လူေတြအတြက္ ရည္မွန္း ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္။ က်မ ရဲ႕ all time favourite ပုံျပင္ေလးပါ။
တစ္ခါက ၿမိဳ႕ေလးႏွစ္ၿမိဳ႕ရွိတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕ႏွစ္ၿမိဳ႕အလယ္မွာ သြယ္၀ိုက္စီးဆင္းေနတဲ႔ ျမစ္တစ္စင္းရွိတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕ႏွစ္ၿမိဳ႕နဲ႔ မနီးမေ၀းမွာ ေထာင္ တစ္ခု ရွိတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီေထာင္ဟာ ေထာင္သားေတြတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ႔ စားေသာက္ဖြယ္ရာေတြ ကိုျပင္ဆင္ေပးတယ္၊ သက္ေတာင့္သက္သာရွိတဲ့ အိပ္ရာေတြရွိတယ္၊ စည္းစနစ္လည္းက်တယ္။
အဲဒီ ျမစ္ရဲ႕ တစ္ဘက္ျခမ္းက ၿမိဳ႕မွာေတာ “က”နဲ႔ “ခ” အတူတူ ေနႀကတယ္။ “က”ဟာ အရမ္း အလုပ္ႀကိဳးစားတယ္။ မနက္အေစာႀကီး မိုးမလင္းခင္ထဲက အိမ္ကထြက္သြားလိုက္တာ ညေတာ္ေတာ္မိုးခ်ဳပ္မွ အိမ္ကို ျပန္လာေလ့ရွိတယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္လဲ အိမ္မွာ အလုပ္ဆက္လုပ္ေလ့ ရွိတယ္။ “ခ” နဲ႔ စကားစျမည္ေျပာဖု႔ိ သိပ္အခ်ိန္မေပးတတ္ဘူး။
မိုးလင္းလို႔ “က” အိမ္က ထြက္သြားတာနဲ႔ “ခ”က ဇက္စီးၿပီး ျမစ္ကိုျဖတ္လို႔ တစ္ဘက္ကမ္းက သူခ်စ္တဲ့ “၏”ထံ သြားေလ့ရွိတယ္။ “ခ”နဲ႔ “၏” ဟာ တစ္ေန႔လုံး အတူတူေနတယ္။ ညေနေစာင္းလို႔ “က” အိမ္ေရာက္ခါနီးမွ “ခ” က အိမ္ကိုအျမန္ေျပးၿပီး ထမင္းဟင္းခ်က္တယ္။ “က”နဲ႔ “ခ”ဟာ ညစာကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ အတူစားေလ့မရွိဘူး။
အဲဒီၿမိဳ႕ေလးနွစ္ၿမိဳ႕ နဲ႔ တစ္မိုင္ေလာက္ ေ၀းတဲ့့့ျမစ္အထက္ဘက္မွာ တံတားတစ္ခုရွိတယ္၊ အဲဒီတံတားရဲ့ေအာက္မွာ အိမ္ေျခမဲ့တဲ့ သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္က တံတားကို ျဖတ္သြားျဖတ္လာ လူေတြကို ေငြအၿမဲေတာင္းတတ္တယ္။ ေငြမေပးရင္ ျဖတ္ခြင့္မေပးတဲ့ ပုံမ်ိဳးေနွာက္ယွက္ေတာ့ လူေတြကလဲ နဲနဲပါးပါးစြန့္ႀကဲၾကတယ္။ ျမစ္ထဲကဇက္ကလဲ တစ္ေန႔လုံးမွာမွ နွစ္ခါထဲ ဆြဲတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့ “က”က အလုပ္ကိုေတာ္ေတာ္ေနာက္က်ၿပီးမွ သြားေတာ့ “က”ထြက္သြားတာနဲ႔ “ခ” က ဇက္အမွီီျမန္ျမန္ ေျပးးရေတာ့တာေပါ့။ “ခ”က အလွ်င္လိုေနတာနဲ႔ အက်ႌမွား၀တ္သြားတာ ဇက္ဆိပ္ေရာက္မွ ဇက္ဖိုးက အသြားအတြက္ပဲ လုံေလာက္တာ သိလိုက္တယ္။ “ခ” စိတ္ထဲမွာ ခပ္ေပါ့ေပါ့ပဲ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အျပန္ခရီးစရိတ္ကို တစ္ေယာက္ေယာက္ဆီက ေခ်းလို႔ရမယ္လို႔ စဥ္းစားမိလို႔ပဲ။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီေန႔မွာ “ခ” နဲ႔ “၏”တို႔အႀကီးအက်ယ္ ရန္ျဖစ္ၾကတယ္။ တစ္ေန႔လုုံး ျငင္းခုံေနၾကတာ ညေန “ခ”ျပန္ခါနီးမွ လမ္းစရိတ္ မရွိတာသတိရတယ္။ “၏”ကစိတ္ဆိုးေနလို႔ လမ္းစရိတ္ မေပးပဲ ကပ္ေနခဲ့တယ္။ “ခ”လဲဇက္ဆိပ္ကိုသြားၿပီး ဇက္ေမာင္းသမားကို အကူအညီေတာင္းေပမယ့္ အရာရာ စည္းမ်ဥ္းေဘာင္ထဲကလုပ္တဲ့ ေဒသဆိုေတာ့ ေပၚလစီနဲ႔ မကိုက္ညီလို႔ ဇက္သမားက အကူအညီ မေပးနိုင္ေၾကာင္း ေျပာလိုက္တယ္။
ညေနကလဲ ေစာင္းလာၿပီ။ “က”ကလဲ အိမ္ၿပန္ေရာက္ေတာ့မယ္။ ထမင္းဟင္းေတြလဲ မခ်က္ရေသးေတာ့ စိတ္ပူပန္မႈေတြနဲ႔ ေနာက္ဆုံး“ခ” ဟာ တံတားကလမ္းေလွ်ာက္ၿပန္ဖို့ ဆုံးၿဖတ္လိုက္တယ္။
ညေရာက္ေတာ့ “ခ” အိမ္ျပန္မေရာက္လာလို႔ “က”က လူေပ်ာက္မႈနဲ႔ ရဲကိုတိုင္တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာေတာ့ “ခ” ရဲ႕ အေလာင္းကို တံတားနားမွာ ေတြ႔လိုက္တယ္။ သက္ဆိုင္ရာေတြက စုံစမ္းစစ္ေဆးေတာ့ အိမ္ေျခမဲ့က သူသတ္တာပါလို႕ ေျဖာင့္ခ်က္ေပးလိုက္တယ္။
ပုံျပင္ကေလးကေတာ႔ ဒါပါပဲ…
ဆက္မဖတ္ခင္မွာ .. “ခ” ေသရတာ ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိသလဲ ဆိုတာကို .. စာဖတ္သူတို႔ ခဏေလးေတြးၾကည္႔ေစလိုပါတယ္။
♥●••..….••●♥
အဲဒီပုံျပင္ကေလးကို…
P300- SFU School of Criminology မွ ပရိုဂ်က္တစ္ခုမွ အပိုင္းအစေလး တစ္ခုကို ျမန္မာလိုဆီေလွ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆိုၿပီး က်မ ဘေလာဂ္စေရးခါစက “ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိလဲဲ” ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းနဲ႔ အဆုံးသတ္ၿပီး ၀က္ဆိုက္ဒ္ေတြ မွာ က်မ တင္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။ စာဖတ္သူေတြဆီက အေျဖအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရခဲ႔ပါတယ္။ အေျဖေတြဟာ အလြန္လည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားဟာ သူတို႔ရဲ႕ အေျဖေတြမွာ ျမင္ေနရပါတယ္။ အေျဖဟာ ဘယ္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ကြဲျပားသြားလဲဆိုေတာ႔..
စာဖတ္သူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာတဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္၊ စာဖတ္သူရဲ႕ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ ဓေလ႔၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ယုံၾကည္မႈ၊ ပညာအရည္အခ်င္း စသည္တို႔အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ကြဲျပားသြားတာကို ျမင္ရပါတယ္။
သမာရိုးက် လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ေတြထဲမွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာသူေတြတြက္ ဒီပုံျပင္ကို ဘယ္လို သုံးသပ္သလဲဆိုရင္…..
“က” နဲ႔ “ခ” လင္မယား ျဖစ္သြားတယ္။ အလုပ္သြားသူ/အလုပ္ႀကိဳးစားသူဆိုတာနဲ႔ “က” ဟာ ေယာကၤ်ား/ဦးေဆာင္သူ ေနရာမွာ ထားခံလိုက္ရၿပီး ထမင္းခ်က္တယ္ဆိုတာနဲ႔ “ခ” ဟာ မိန္းမေနရာကို ေရာက္သြားခဲ႔တယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ေယာကၤ်ားက အလုပ္ပဲလုပ္ၿပီး ပစ္ပယ္သူနဲ႔ မိန္းမဟာ အပစ္ပယ္ခံရလို႔ ေဖာက္ျပန္သူျဖစ္သြားတယ္။
ၿပီးေတာ႔ တံတားနားမွာ အေလာင္းေတြ႕တယ္ဆိုတာနဲ႔ အိမ္ေျခမဲ႔ဟာ သတ္သူျဖစ္သြားတယ္။
ပုံျပင္ကို အဲသလို သုံးသပ္ၾကအၿပီး… “ခ” ေသရတာ ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိလဲ ဆိုတဲ႔ အေမးကို ဆက္စဥ္းစားၾကတဲ႔အခါမွာ.. မ်ားေသာ အားျဖင့္ရတဲ႔ အေျဖေတြဟာ ..
- အိမ္ေျခမဲ႔မွာ တာ၀န္ရွိတယ္၊ အိမ္ေျခမဲ႔ သတ္လိုက္တာ..
- မိန္းမလုပ္တဲ႔ “ခ” ဟာ ေယာက္်ားျဖစ္သူ “က” အလုပ္သြားေနတုန္း ဟိုဘက္ကမ္းက “၏” နဲ႔ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ႔အတြက္ သူကိုယ္တိုင္မွာ တာ၀န္ရွိတယ္၊ သူ႔အျပစ္သူခံသြားရတာ…
- ေယာကၤ်ားလုပ္သူ “က” က “ခ” ေဖာက္ျပန္ေနမွန္းသိသြားလို႔ မိန္းမလုပ္သူ “ခ” ကို သတ္လိုက္တာျဖစ္တဲ႔အတြက္ ေယာကၤ်ားမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။
- “၏”ကစိတ္ဆိုးေနလို႔ လမ္းစရိတ္ မေပးပဲ ကပ္ေနခဲ့လို႔ “ခ” က တံတားကျဖတ္ျပန္ရလို႔ ေသရတာ။ “၏” မွာတာ၀န္ရွိတယ္။
- ဇက္သမားမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ “ခ” လမ္းစရိတ္မေပးႏိုင္လည္း ေခၚသြားဖု႔ိသင့္တယ္။ ဒီေလာက္ မကပ္သင့္ဘူး။
စတဲ႔ သမာရိုးက် အေျဖေတြကို ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။
အဲဒီမွာ စာဖတ္သူေတြဟာ… နဲနဲ ထပ္အေတြးနက္မယ္ဆိုရင္ “က”နဲ႔ “ခ” အတူတူ ေနၾကတယ္…. ဆိုတာနဲ႔ လင္မယား ျဖစ္မသြားပါဘူး။
“က”နဲ႔ “ခ” ဟာ… သားအမိျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ညီအစ္ကို၊ ညီအစ္မ ေမာင္ႏွမျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။
“က”နဲ႔ “ခ” ႏွစ္ေယာက္စလုံးဟာ မိန္းမေတြ (သားအမိ၊ ညီအစ္မ၊ သူငယ္ခ်င္း) ျဖစ္ႏိုင္သလို.. ေယာကၤ်ားေတြ (သားအဖ၊ ညီအစ္ကို၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ) ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
“ခ” နဲ႔ “၏” ဟာလည္း… ဒီလိုပဲ..
“ခ” ခ်စ္တဲ႔ “၏” နဲ႔ တစ္ေနကုန္ သြားေနတယ္…. ဆိုတာနဲ႔ “ခ” နဲ႔ “၏” ဟာ ခ်စ္သူေတြျဖစ္မသြားဘူး။ “ခ်စ္တဲ႔” ဆိုတဲ႔ စကားဟာ ေလးနက္ပါတယ္။ အခ်စ္ ဆိုတာ သူငယ္ခ်င္းကို ခ်စ္ႏိုင္တယ္၊ ကိုယ္႔ဆရာသမားကို ခ်စ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ “၏” ဟာ “ခ” ရဲ႕ ဆရာသမားျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ “ခ” ဟာ “၏” ထံမွာ တစ္ခုခု သြားသင္ေနတာျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္၊ အတူတူ လုပ္ငန္းတစ္ခုခု လုပ္ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ေနာက္.. အိမ္ေျခမဲ႔။
သူသတ္တယ္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ အိမ္ေျခမဲ႔ဟာ လူသတ္သမားျဖစ္မသြားပါဘူး။ တံတားေအာက္မွာ ျဖစ္သလိုေတာင္းယမ္းစားေသာက္ေနရတာထက္ ေႏြးေထြးလုံၿခဳံၿပီး စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ေတြေကာင္းတဲ႔ ေထာင္ထဲမွာ ေနခ်င္မွာပဲ (ဒါတစ္ကယ္ကို ဟုတ္ပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ ဒီၿမိဳ႕ေတြမွာ… ေဆာင္းရာသီေရာက္ၿပီဆိုရင္ အိမ္ေျခမဲ႔ေတြဟာ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးေနခ်င္လို႔ အႀကံအဖန္ လုပ္တတ္ၾကပါတယ္)
က်မတို႔ဘ၀မွာ “ခ” ေသရတာဟာ ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိလဲ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းမ်ိဳး အေမးခံလာရတဲ႔ အခါမွာ ဘယ္လိုေျဖၾကမလဲ ဆိုတာေလးကို ေတြးမိၾကဖို႔လိုပါတယ္။
အရာရာတိုင္းဟာ ကိုယ္ထင္ျမင္ယူဆေနတာနဲ႔ အမ်ားႀကီး လြဲေနတတ္တယ္ဆိုတာရယ္.. သမာရိုးက် ထုံးတမ္းစဥ္လာ ဓေလ႔အယူအဆေတြ၊ ဘာသာေရးသြန္သင္ခ်က္ေတြ ကေန အနည္းငယ္ခြဲထြက္ ေတြးတတ္ဖို႔ အေၾကာင္းေလးတစ္ခုကို ေ၀မွ်လိုပါတယ္ရွင္။
-ႏိုင္ငံရပ္ျခား/အေနာက္ႏိုင္ငံမွာ ေနသူတိုင္း ရုပ္၀တၳဳျပည္႔စုံေသာ္ျငားလည္း စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ိဳ႕တဲ႔ေလ႔ရွိတယ္။ (အထီးက်န္ဆန္ေနၾကရွာတယ္)
-ႏိုင္ငံျခားသားေတြဟာ မိဘေတြကို ပစ္ထားတယ္။ သားသမီးနဲ႔ မိဘၾကား အေနေ၀းတယ္။
-ကမၻာေပၚမွာ “***” တိုင္းျပည္ဟာ အယဥ္ေက်းဆုံး တိုင္းျပည္ျဖစ္တယ္။
-ႏိုင္ငံျခားမွာ ေနတဲ႔ ျမန္မာေတြဟာ ျမန္မာျပည္ကို မခ်စ္ဘူး၊ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ျမန္မာမတိုင္း ဘီယာေသာက္ၿပီး .. ၀ိုင္ခ်ိဳခ်ိဳကို ႏွစ္သက္တယ္၊ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီတယ္။
-အြန္လိုင္းတက္သူတိုင္းဟာ အျပင္ေလာကပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ဆက္သြယ္မႈ မရွိ/နည္းပါး လို႔ အြန္လို္င္းတက္ေနၾကျခင္းျဖစ္တယ္ (ဒါမွမဟုတ္) အျပင္ေလာကမွာ ေအာင္ျမင္မႈ မရွိလို႔/ ရာထူးရာခံ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိလို႔ အြန္လိုင္းတက္ေနၾကျခင္းျဖစ္တယ္။
-သူ/သူမဟာ အေတြးေခၚေကာင္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ျဖစ္ရမယ္၊
(ဒါမွမဟုတ္)
-သူ/သူမဟာ အေတြးေခၚေကာင္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ျဖစ္လိမ္႔မယ္၊
(ဒါမွမဟုတ္)
-သူ/သူမဟာ အေတြးေခၚေကာင္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မြတ္စလင္ ဘာသာ၀င္ျဖစ္ရမယ္၊
(ဒါမွမဟုတ္)
-သူ/သူမဟာ အေတြးေခၚေကာင္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဟိႏၵဴ ဘာသာ၀င္ျဖစ္လိမ့္မယ္။
-ေဟာ.. သူမကို လူေတြ ဒါမ်ိဳးေျပာေနၾကလို႔ ဒီပုိစ္ကို တင္တာထင္တယ္…။
အဲသလို…. သမာရိုးက်ဆန္ေသာ ဥပမာမ်ားမွ ကင္းေ၀းႏိုင္ၾကပါေစ…. လု႔ိ ;)
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္…
Disclaimer:
Adapted from one of the projects used in P300- SFU School of Criminology
ျမန္မာလိုဆီေလွ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆိုပါသည္။
အေတြးအေခၚ ခံယူခ်က္ေတြရဲ႕ တာ၀န္အရွိဆုံးသူဟာ ေတြးေခၚခံယူေနသူ “သင္” သာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။
(အိမ္႔ခ်မ္းေျမ့)

နာရီေပၚက အေတြးစမ်ား

နာရီေပၚက စကၠန္႕တံဟာ
ခ်က္႕႕ ခ်က္႕႕      ခ်က္႕႕ ခ်က္   နဲ႕
ဘဝကို
ရက္ရက္  စက္စက္ ဝါးျမိဳေနခ်ိန္မွာ--
မင္း ဘာလုပ္ေနတာလဲ ---?
တစ္ခ်ိဳ႕ က----
တစ္ေန႕စာ စားဝတ္ေနေရးအတြက္
ေခၽြးထြက္ေအာင္ၾကိဳးကုတ္
အလုပ္ေတြ လုပ္ေနေလရဲ႕။
တစ္ခ်ိဳ႕ က----
တစ္ဘဝစာ စားဝတ္ေနေရးအတြက္
ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္စြမ္းေတြထုတ္
စီမံကိန္းေတြနဲ႕ အလုပ္ရႈပ္လို႕။
တစ္ခ်ိဳ႕ က----
အျမီးက်က္အျမီးစား   ေခါင္းက်က္ေခါင္းစား အေတြးနဲ႕
တစ္ပါးသူကို လွည့္ကြက္ၾကံ
တစ္နပ္စားအၾကံနဲ႕
ဆင္ၾကံၾကံ ေနၾကေလရဲ႕။
တစ္ခ်ိဳ႕ က----
ဘာဆုိ ဘာမွမလုပ္
မိဘလုပ္စာ ထုိင္စား
ဟုိယားယား  ဒီယားယား နဲ႕
ဘဝကို ေရသာခုိ
စက္ပ်က္ေနတဲ့ နာရီလုိေပါ့။
ငါလား------------??
ကဗ်ာေရးေနတာေလ----
တစ္ခ်က္ခ်က္နဲ႕
စကၠန္႕ေတြေရတြက္
ငါ့ဘဝကို ျဖတ္သြားခုိက္မွာ
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္---
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေတာ့  က်န္ရစ္ခဲ့ခ်င္လို႕။               

“ေတာဓေလ႕”

ဟင္းရြက္က တစ္ဆုပ္ႏွစ္ဆုပ္
ထင္းငုတ္က တစ္ငုတ္ႏွစ္ငုတ္
အထုပ္ကေလး ေခါင္းေပၚတင္
ရြာဆီသို ့ သုတ္သုတ္ႏွင္ . . . ။

အိမ္ေရာက္ရင္ မီးထည့္ထိုး
မီးခိုးက တလူလူ
ဟင္းအိုးက ဆူ
အိုးဆူရင္ ဟင္းရြက္ခပ္ပါ့
ဆြမ္းရပ္ခ်ိန္ မီတန္ေကာင္းပါရဲ့

ေလာင္းဖို ့ျပင္ထား . . . ။
ေရးသားသူ ေမာင္လင္းၾကည္

“ေရႊျမိဳ႕က ပန္းခြာညိဳ”

ေရႊျမိဳ႕က ပန္းခြာညိဳ၊ စာဆိုႏွင့္ေပး။
စာဆိုႏွင့္ ခြာညိဳပန္းရယ္၊ နန္းေျမထိေမႊး။

ေရႊျမိဳ႕ေန မင္းေျခရင္းက၊ ထံုသင္းကိုေပး။
လိမ္းမယ္လို႔ ပ်ိဳေခ်ေတာ့၊ ေလးျပည္က ေမႊး။

ေရႊျမိဳ႕က ေငြပန္းငံုကို၊ လူႀကံဳတိုင္းေပး။
ေငြပန္းငံု လူႀကံဳေပးကို၊ သိမ္းေပါင္ကြဲ႔ေလး။

ေရႊျမိဳ႕ကို ဘယ္အခင္းေၾကာင့္၊ ေမာင္ဆင္းသေလး။
ကြမ္းတံုျမိတ္ႏွင့္ အခ်ိတ္၀ယ္ကြယ္၊ ဆင္းမယ္တဲ့ေလး။

ပိ်ဳ႕ေခါင္းကို ေနေက်ာ္၊ နားခ်ိန္က ေတာ္
နားေနရင္း ခ်ိန္ေခ်ာ္ေရာ့မယ္၊ ငန္းေဆာ္ပါ့ေလး။
အမည္မသိေရွးစာဆို
ခက္ဆစ္အဖြင့္

ခြာညိဳ= ျပာသိုလတြင္ ညိဳျပာေရာင္ပန္း ပြင့္ေလ့ရွိေသာ ႏြယ္ပင္။
ထံုသင္း= အေမႊးနံ႔သာခဲ။
ေလးျပည္= အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ။
ကြမ္းတံုျမိတ္= ကြမ္းတံုနယ္မွလာေသာ အျမိတ္ဆင္။
ငန္းေဆာ္= လုပ္ငန္းခြင္၀င္ရန္ ေဆာ္ၾသသည္

ပန္းလက္ေဆာင္

လုလင့္ခ်စ္သူ
ပန္းဆင္ယူဖို႕၊တမူထူးစြ
ႏွင္းဆီလွအား၊ဆက္သပါသည္
ၾကည္ျဖဴျပဳံးေပ်ာ္ႏိုင္ေစသား။
ဤပန္းႏွင့္ပင္
ျဖဴစင္ၾကင္ နာ ၊ခ်စ္ေမတၱာအား
ေရာကာယွဥ္၍၊ ဆက္သပါသည္
ဤကမၻာအား ၊တိုင္တည္ထား၍။
ခ်စ္သူ႕ၾကင္နာ၊ခ်စ္သဒၵါအား
ေမွ်ာ္ကာထား၍၊ ဆက္သြားျခင္းမူ
မမွတ္ယူပဲ
ခ်စ္သူႏွလုံး၊ရႊင္ၾကည္ျပဳံးလ်င္
ဤလုလင္သည္၊ဘဝင္ၾကည္၏
ဤကားလုလင္သစြာစကား ။
သစြာစကား၊တိုင္တည္ထား၍
ဘုရားေရွ႔မွာ၊ဆုေတာင္းပါသည္
သစြာတရား၊ မွန္ေသာ္ျငားကား
ခ်စ္ေသာသူအားဆုံေစသား ။

Friday, July 20, 2012

တိုးတိုးေလးညည္းတဲ႕ေတးသံ

အဲဒီေန႕က
အေမအိုကရြာထိပ္ကိုလိုက္ပို႕လို႕
သူ႕မ်က္ဝန္းမွာမ်က္ရည္စိုလို႕
က်ေနာ္မေလးရွားကိုသြားမယ္ဆိုလို႕
ဘိုးဘြားမိဘကိုထိျခင္းငါးပါးႏွင့္
က်ေနာကန္ေတာ့လို႕ ............။
ဆုံးမၾသဝါဒစကားေတြကိုနာယူလို႕မွတ္သားလို႕
ႏိုင္ငံျခားမွာလိမ္လိမ္မာမာ ေနထိုင္ဖို႕
အနေႏၱာအနႏၱငါးပါးကိုမေမ႕ဖို႕
ေခ်ြေခြ်တာတာ သုံးစြဲဖို႔
ျခစ္ျခစ္ကုပ္ကုပ္စုေဆာင္းဖို႕
အရက္ေသစာမေသာက္စားဖို႕
ကိုယ္ဘဝအမွန္ကိုသိတတ္နားလည္ဖို႕
ဘိုးဘြားပိုင္အိမ္ဝင္းေလးျပန္ေရြးႏိုင္ဖို႕ 
.........................................ဖို႕
.......................................ဖို႕
အခု .....
က်ေနာ္အလုပ္အကိုင္မေကာင္းလို႕
ေအးဂ်င့္ေတြကိုေမတၱာပို႕
အိမ္ကိုလည္းေငြမွန္မွန္မပို႕
ျပန္ရမဲ႕ရက္ဆိုတာမွဳန္ဝါးလို႕
မိအိုဖအိုေတြကိုသနားလို႕
သားတစ္ေယာက္ရဲ႕ဝတၱရားမေက်ပြန္ခဲ႕လို႕
သားမိုက္ကိုခြင့္လႊတ္ပါလို႕
အေဝးက........
ဆုေတာင္းဆႏၱျပဳရင္း .....................။

ၾကယ္စင္မဲ႕ေကာင္းကင္

ခေလးမဟုတ္ေတာ့ဘူး ။ .....ဒီႏွလုံးသားရင့္က်က္လာခဲပါျပီ.........
ရင္မွာခံစားးမွဳဒဏ္ရာေတြမျပယ္သေရြ႔ ေတာက္ပလင္းလက္တဲ႕ ေကာင္းကင္ဆိုတာလည္း .......
မရွိႏိုင္ေသးပါဘူးမ ..........
ခဏတာေဝးကြားျခင္းဆိုရင္ အလြမ္းသီးခ်င္းဆိုရင္ေတာ့ျပယ္မယ္ထင္တယ္ ။ .........
ခုေတာ့ ........ထာဝရေဝးကြားျခင္းပါ........
ျပန္ဆုံရင္ေတာင္ အတူမေနႏိုင္ေတာ့ပါဘူး .......(မတူညီတဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ကိုယ္စီနဲ႕ေပါ့)
ဟုုးိအရင္ ကဆိုရင္ .........က်ေနာ္ရဲ႕ေကာင္းကင္မွာ ၾကယ္စင္ေတြအမ်ားၾကီး .....
ေငြလမင္းၾကီးရဲ႕ေအာက္မွာအတူတူထိုင္ ......
ေျပာမကုန္ႏို္င္တဲ႕စကားေတြနဲ႕ ........ႏွစ္ေယာက္သား ေပ်ာ္ရႊင္မဆုံးခဲ႕ပါဘူး ........
ၾကယ္ကင္မဲ႕တဲ႕ေကာင္းကင္ေအာက္မွာ ..........
ခုေတာ့ ..........တစ္ေယာက္တည္း
အေမွာင္ေတြထဲတိုးဝင္ .........အနာဂတ္ဆိုတဲ႕အိပ္မက္ခရီးရွည္ၾကီးအတြက္ ...........
 စမ္းတဝါးဝါးလွမ္းေလွ်ာက္ေနသူပါ .............
မနဲ႕က်ေနာ္လႊဲေခ်ာ္ခဲ႕ျပီးေနာက္ ...........
အရာအားလုံးဆိတ္သုန္း အပူရင္ခြင္မွာ ..........
လမင္းၾကီးလည္းမေအးျမေတာ့ဘူး ......
ငွက္ကေလးေတြရဲ႕ေတးဆိုသံေတြလည္းမခ်ိဳျမိန္ေတာ့ဘူး ........
ေကာင္းကင္ေအာက္က ၾကယ္ကေလးေတြလည္းလင္းလက္ေတာက္ပမွဳမရွိေတာ့ဘူး ........

ပုခက္လဲႊတဲ့ လက္

ကေလးဘ၀ သင္ယူျခင္းအစက မိသားစုက စပါတယ္လို႔ ဆုိရမွာပါ။ အရင္းႏွီးဆံုးက မိခင္ရဲ႔ ဆိုဆံုးမမႈပါပဲ။

အေမရိကန္က နာမည္ၾကီး စိတ္ပညာရွင္ တစ္ဦးဟာ မိခင္ရဲ႔ အဆံုးအမဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ဘ၀ကို ဘယ္ေလာက္ ေျပာင္းလဲေစႏိုင္သလဲ ဆိုတာကို စာရင္းေကာက္ စာတမ္းျပဳစုၾကည့္ခဲ့တယ္။ အဖက္ဘက္မွာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ လူအေယာက္ (၅၀)နဲ႔ အျပစ္ေပး ေထာင္ခ်ခံထားရသူ အေယာက္(၅၀)ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။

အဲဒီလူအေယာက္(၁၀၀)ကို စာပို႔ျပီး ငယ္ငယ္က မိခင္ရဲ႔ ဆိုဆံုးမမႈေတြကို ေမးျမန္းခဲ့တယ္။ ရရွိခဲ့တဲ့ ျပန္စာေတြထဲမွာ အိမ္ျဖဴေတာ္မွာ အမူထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔စာနဲ႔ ေထာင္က်ေနသူ တစ္ေယာက္ရဲ႔ စာက ပညာရွင္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး အမွတ္ရစရာ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ တူညီတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ေပမဲ့ မတူညီတဲ့ အေျဖေတြကို ရခဲ့တယ္။ ေထာင္က်ေနသူရဲ႔ စာက ဒီလိုေရးထားပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ အေမက ပန္းသီးေတြ ၀ယ္လာပါတယ္။ ပန္းသီးေတြက နီရဲေနျပီး စားခ်င္စဖြယ္ေလးေတြပါ။ ေမေမ့လက္ထဲက အနီဆံုး၊ အၾကီးဆံုး ပန္းသီးကို ကြ်န္ေတာ္လိုခ်င္ခဲ့တယ္။ အေမက ပန္းသီးေတြကို စားပဲြေပၚတင္ရင္း ဘယ္တစ္လံုးကို ယူၾကမလဲလို႔ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ညီေလးကို ေမးပါတယ္။

ညီေလးက အၾကီးဆံုးတစ္လံုးကို ယူမယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္ထက္ ဦးေအာင္ ေျပာလိုက္တယ္။ ေမေမက ညီေလးကို မ်က္ေစာင္းနဲ႔ ၾကည့္ျပီး “အေကာင္းဆံုးကို တစ္ျခားသူကို ေပးရမယ္လို႔ စိတ္ထဲမွတ္ထားရမယ္။ ကိုယ့္က်ဳိးအတြက္ဘဲ မၾကည့္နဲ႔” လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဦးေႏွာက္ကို တစ္ခ်က္ကစားလိုက္ျပီး “ေမေမ ကြ်န္ေတာ့္ကို အေသးဆံုးတစ္လံုးေပးပါ။ ညီေလးကို အၾကီးဆံုးတစ္လံုး ေပးလိုက္ပါ” လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္စကားၾကားေတာ့ ေမေမဟာ ၀မ္းသာျပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို တစ္ခ်က္နမ္းလိုက္တယ္။ ေနာက္ ကြ်န္ေတာ့္ကို အၾကီးဆံုးပန္းသီး ကမ္းေပးပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ကြ်န္ေတာ္လိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းရဖို႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ လိမ္ညာတတ္လာခဲ့တယ္။ ရန္ျဖစ္တတ္လာခဲ့တယ္၊ ခိုးလုတိုက္တတ္လာခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ အခုလို ေထာင္ထဲေရာက္လာခဲ့တာပါပဲ။

အိမ္ျဖဴေတာ္မွာ အမူထမ္းေနသူရဲ႔ စာက ဒီလိုေရးထားပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ အေမက ပန္းသီးေတြ ၀ယ္လာပါတယ္။ ပန္းသီးေတြက နီရဲေနျပီး စားခ်င္စဖြယ္ေလးေတြပါ။ ေမေမ့လက္ထဲက အနီဆံုး၊ အၾကီးဆံုး ပန္းသီးကို ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ညီေလး လိုခ်င္ခဲ့တယ္။ ေမေမက အၾကီးဆံုးတစ္လံုးကို ကိုင္ျပီး “ဒီအၾကီးဆံုးတစ္လံုးကို လူတိုင္းလိုခ်င္ေနၾကတယ္။ ေကာင္းျပီ... ေမေမျပိဳင္ပဲြေလးတစ္ခု လုပ္မယ္။ အိမ္ေရွ႔က ျမက္ခင္းကို တစ္ေယာက္တစ္ပိုင္း ႏွစ္ပိုင္းခဲြလိုက္မယ္။ ကိုယ့္အပိုင္းက ျမက္ကို အရင္ခုတ္ျပီးတဲ့လူမွ ဒီပန္းသီးကို ရမယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမက္ရိတ္ျပိဳင္ပဲြ က်င္းပခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး ကြ်န္ေတာ္ဟာ အဲဒီပန္းသီးကို ႏိုင္ခဲ့တဲ့သူျဖစ္တယ္။ ကေမေမကို ကြ်န္ေတာ္အျမဲ ေက်းဇူးတင္ေနမိတယ္။ လြယ္ျပီး အေရးၾကီး ေလးနက္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းေတြကို ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့တယ္။ လိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းရဖို႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ အျမဲတမ္း ပထမရေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ့တယ္။ အိမ္မွာလည္း ေမေမက ဒီလိုပဲ အျမဲသင္ေပးခဲ့တယ္။ တစ္ခုခုလိုခ်င္ရင္ ျပိဳင္ပဲြလုပ္ျပီး ျပိဳင္ေစခဲ့တယ္။

လိုခ်င္ရင္ ၾကိဳးစားရမယ္။ ဒါဟာ တရားက်တဲ့ နည္းလမ္းပါ။ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ရယူခ်င္သလဲ ကိုယ္ရယူခ်င္တဲ့ အတိုင္းအတာအထိေတာ့ ေပးဆပ္ရမွာပါပဲ။

ပုခက္လဲႊတဲ့ လက္ဟာလည္း ကမာၻကို ကိုင္လႈပ္ႏိုင္ပါတယ္။ မိခင္ဟာ ကေလးေတြအတြက္ ပထမဦးဆံုးေသာ လက္ဦးဆရာပါ။ စကားေျပာသင္စအရြယ္ ကေလးကို လိမ္နည္းေတြ သင္ေပးလို႔ရသလို အျမဲ ၾကိဳးစားခ်င္စိတ္ရွိတဲ့ လူေတာ္လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္လည္း သင္ေပးလို႔ရတယ္။

သင္ဟာ လူငယ္တစ္ေယာက္ဆိုရင္ ေမေမ့ကို ဒီပံုျပင္ေလး ေျပာျပပါ။
သင္ဟာ မိခင္တစ္ဦးဆိုရင္..........

original from http://www.youthwant.com.tw


နိုင္းနိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...